FAQ

FAQ

Czyli najczęściej zadawane pytania

Często przed spotkaniem z psychologiem lub logopedą rodzą się pytania – mogą one dotyczyć przebiegu zajęć, organizacji lub wielu innych zagadnień.

Sprawdź nasze FAQ, aby znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Wybierz odpowiedni temat, a następnie kliknij na pytanie, na które chcesz uzyskać odpowiedź.

Płatności

1. Jaki jest koszt spotkania?
  • Koszt konsultacji logopedycznej/psychologicznej to 100zł (spotkanie trwa około 50 minut)
  • Koszt terapii logopedycznej to 100 zł (spotkanie około 45 minut plus czas na omówienie spotkania z rodzicem, przekazanie wskazówek do pracy w domu)
  • Zajęcia muzyczne Muzyka dla Malucha są w cenie 35zł za spotkanie przy zakupie pojedynczego wejścia i 30zł za spotkanie przy zakupie karnetu na 4 wejścia z góry.
  • Zajęcia matematyczne Kreatywna Matematyka są w cenie 40 zł za spotkanie przy zakupie pojedynczego wejścia i 35 zł za spotkanie przy zakupie karnetu na 4 wejścia z góry.
2. W jaki sposób mogę płacić za usługi?
  • Za zajęcia grupowe dla dzieci obowiązuje przedpłata za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie PsychoLogo.pl
  • Za terapię i konsultacje można płacić za pośrednictwem strony internetowej (przed spotkaniem) lub bezpośrednio po spotkaniu w gabinecie.
  • Za spotkania można płacić gotówką lub kartą (na miejscu) bądź przelewem tradycyjnym lub poprzez Przelewy24 (płatności przez sklep).
3. Czy za spotkanie można płacić kartą?
  • W gabinecie można płacić kartą za konsultacje i terapię logopedyczną. Za zajęcia dla dzieci obowiązuje przedpłata na konto za pośrednictwem sklepu internetowego przed spotkaniem.
4. Czy przewidziane są jakieś rabaty?
  • W PsychoLogo honorujemy Zabrzańską kartę Rodzina na 5 plus rabatem 30% na wszystkie usługi.

Dojazd i parking

1. Gdzie znajduje się gabinet?
  • Gabinet PsychoLogo znajduje się w centrum Zabrza, przy ulicy Średniej 3 w biurowcu Luiza, na drugim piętrze. Gabinet znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie stoisk z kwiatami.
2. Czy pod gabinetem jest dostępny parking?
  • Tak, dla klientów jest dostępny parking, który znajduje się bezpośrednio pod budynkiem.
3. Czy pod budynkiem znajduje się miejsce dla osób niepełnosprawnych?
  • Tak, pod budynkiem znajduje się miejsce dla osób niepełnosprawnych.
4. Czy pod budynkiem jest podjazd dla wózków?
  • Tak, pod budynkiem znajduje się podjazd dla wózków z dziećmi oraz inwalidzkich.
5. Czy w budynku znajduje się winda?
  • Niestety w budynku nie ma sprawnie działającej windy.
6. Gdzie można zostawić wózek, jeśli na konsultację przyjechało się z dzieckiem?
  • Wózek można zostawić w okolicy portierni – szczegółowych informacji udzieli osoba dyżurująca na portierni.

Konsultacje

1. Czy na konsultacje trzeba się wcześniej zapisać?
  • Tak, obowiązują wcześniejsze zapisy na konsultacje.
2. W jaki sposób można zapisać się na konsultację?
  • Na konsultację można zapisać się za pośrednictwem Facebooka, telefonicznie, mailowo lub korzystając z formularza kontaktowego na stronie www.psychologo.pl
3. Jak wygląda konsultacja psychologiczna w sprawie rozwoju/zachowania dziecka?
  • Jeśli konsultacja dotyczy dziecka, które rozumie już przeprowadzaną w jego towarzystwie rozmowę, to pierwsze spotkanie odbywa się zawsze bez dziecka. Wraz z rodzicem omawiane są wszelkie niepokojące kwestie i szukana jest najlepsza metoda wsparcia dziecka. W razie potrzeby umawiamy kolejne spotkanie z dzieckiem lub bez niego. Rodzice otrzymują dalsze wskazówki do zrealizowania po spotkaniu.
  • Jeśli konsultacja odbywa się w obecności dziecka (w przypadku malutkich dzieci, do około 18 miesiąca życia) – specjalista obserwuje zachowanie dziecka jednocześnie prowadząc wywiad z rodzicem.
4. Jak wygląda konsultacja logopedyczna małego dziecka?
  • W zależności od pojawiającego się problemu, jednak przede wszystkim polega ona na szczegółowym wywiadzie z rodzicem, obserwacji dziecka, a po nawiązaniu z nim dobrego kontaktu i swobodnego zachowania – sprawdzeniu anatomii narządów mowy, ewentualnie funkcji (gryzienie, ssanie, połykanie).
5. Jak wygląda konsultacja logopedyczna starszego dziecka?
  • W przypadku starszych dzieci również przeprowadzany jest szczegółowy wywiad z rodzicami, a u dziecka sprawdzane są narządy mowy, sposób artykulacji z wykorzystaniem kwestionariusza do przesiewowego badania mowy, badanie sprawności narządów mowy, słuchu fonemowego.
6. Co w sytuacji, jeśli dziecko jest nieśmiałe, wycofane przy pierwszym kontakcie?
  • Na początku spotkania dajemy dziecku dużą swobodę i nie naciskamy na jakąkolwiek współpracę z jego strony. Dziecko przede wszystkim ma poczuć się w gabinecie bezpiecznie i swobodnie. Proponujemy aktywności, które dziecko lubi i delikatnie staramy się nawiązać z nim kontakt. Jeśli mimo to nawiązanie współpracy ze strony dziecka nie jest możliwe, to rodzice są instruowani co do pewnych czynności sprawdzających poziom rozwoju dziecka i analizowane są nagrania (dźwięk, film) dostarczone przez rodziców po konsultacji.
7. Czy do wizyty należy się przygotować?
  • Najlepiej jest spisać wcześniej wszystkie pytania, jakie rodzice chcą zadać specjaliście. W przypadku konsultacji logopedycznej małego dziecka dobrze jest zapisać wszystkie słowa, jakie dziecko wymawia. Koniecznie należy zabrać ze sobą badania dziecka, w szczególności wyniki badań laryngologicznych i badania słuchu dziecka oraz dokumenty z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, jeśli dziecko takie posiada.
8. Ile trwa spotkanie?
  • Spotkanie trwa około 50 minut.

Terapia logopedyczna

1. Jak często odbywają się spotkania?
  • Terapia logopedyczna odbywa się z częstotliwością dostosowaną do potrzeb dziecka, zwykle jeden raz w tygodniu.
2. Jak długo trwa terapia logopedyczna?
  • Każde spotkanie trwa około 40-50 minut w zależności od wieku i kondycji dziecka.
  • Całkowity czas trwania terapii logopedycznej jest uzależniony od stopnia zaburzenia mowy dziecka i intensywności pracy w domu i nie jest możliwy do określenia z góry.
3. Jak wyglądają zajęcia logopedyczne?
  • W przypadku młodszych dzieci, u których zaobserwowano opóźnienie rozwoju mowy pracujemy głównie w formie zabawy podążając za zainteresowaniami dziecka. W zabawę wplatane są ćwiczenia logopedyczne, najczęściej łączone z ruchem. Ćwiczenia przeplatane są różnymi zadaniami, by wzbudzić w dziecku motywację do pracy i by go nie znudzić.
  • W przypadku starszych dzieci wprowadzane są bardziej konkretne ćwiczenia, praca przed lustrem, z zeszytem lub kartami pracy. Jak najwięcej ćwiczeń przyjmuje formę zabawy. Ćwiczenia są przeplatane krótkimi aktywnościami aktywizującymi pracę innych obszarów mózgu (łamigłówki, układanki) lub ćwiczeniami relaksacyjnymi lub ruchowymi.
4. Czy rodzic uczestniczy w zajęciach logopedycznych?
  • W zależności od wieku i sposobu pracy dziecka oraz od jego poczucia bezpieczeństwa decyzję o uczestnictwie rodzica w zajęciach podejmujemy zawsze wspólnie stawiając na pierwszym miejscu komfort dziecka, rodzica a także uzyskiwane postępy w terapii. Młodsze dzieci najczęściej uczestniczą w zajęciach z rodzicami. Dzieci nieco starsze czasami lepiej pracują, gdy rodzic nie uczestniczy w zajęciach. W takim wypadku po zakończonym spotkaniu rodzic zapraszany jest do gabinetu i wraz z dzieckiem terapeuta prezentuje ćwiczenia i przekazuje wskazówki do pracy w domu.